2007. augusztus 9., csütörtök

Múltidéző, jövőleső

A Fallout Trilógia Magyarítás Canada mod fórumán vetette fel Virt koma azt az ötletet nemrég, hogy mi lenne, ha a Tactics alá hoznák ki a srácok, mivel ahhoz is lehet párbeszédet kreálni, bár elég fapados módon (ld. Project Dark Sky). Ezzel kapcsolatban jutott eszembe leírni a történetet, hogyan is jött ennek a modnak az ötlete, mi lett anno a projecttel, amit Katuval terveztünk, satöbbi. Hát, akkor Hölgyeim és Uraim, az alábbiakban elolvashatják a Newcomers mod igaz történetét!

Amikor kijött a Mapper, rögtön modkészítésre gondoltam persze, az első ötlet az volt, hogy a Fo2 területétől északra játszódjon, de úgy, hogy benne legyen Arroyo, Klamath, tehát mint a Fo2 a Fo1-hez képest, és a sztori szerint egy kis északi BoS bázis katonái lettünk volna, aki mindenféle missziókat teljesít, majd kábé a játék felétől egy, a Kiválasztott tisztogatását túlélt enklávés osztag elpusztította volna a bázist, onnantól meg szabad az út. Ja, mindez a Fo2 után játszódott volna, így Arroyot egy fejlett városként képzeltem el, de aztán jöttek a hírek a New Arroyo modról (ez amúgy elvileg már kész, de csak oroszul), úgyhogy elvetettem az ötletet (mondjuk jól is tettem).
Második ötlet volt, hogy játszódjon a keleti parton a sztori, és a karakter egyszer csak feléled egy elpusztított Menedékben, ahol ott várja egy üzenet, hogy szerezze meg ezt meg azt x időn belül, mert belé van ültetve egy chip, ami megöli, ha nem teszi meg. Ja, persze nem emlékszik semmire a játékos, hogy ki ő. Ez egy tök jó sztori volt, később, amikor Katuval elkezdtünk egy modot tervezni, ez az ötlet képezte az alapját az új játéknak, csak átettük a helyszínét a nyugati partra a kanadai határhoz. A mod címe Oblivion lett volna (persze akkor még nem lehetett tudni, hogy ez lesz az Elder Scrolls IV címe). Ennek a sztorija, a világa teljesen ki van találva (hogy milyen városok vannak, stb.), de túl nagy falatnak bizonyulna még most is, ezért nem ez kezdtem el csinálni, hanem ki akartam találni egy teljesen új történetet.
A Newcomers első verziója nem nagyon hasonlított a mostanira. Először a 2130-as évekre akartam tenni, és egy Vaultban kezdtünk volna. A játék területének a Fo1-től keletre eső területet gondoltam, Las Vegas, 51-es körzet, pár Van Burenes város (a Van Buren területének déli része beleesett volna a mod területébe). Aztán jött a Between Good And Evil, ami ugyanekkor, ugyanott játszódik.
Közben elkezdtem egy Tacticses kampányon gondolkodni, ami az Enklávé pusztulása után követte volna nyomon egy tengeralattjárós osztag történetét, akik északra hajóznak, és tkp. a játék nagy része a tengeren játszódna, a világtérkép a tenger lenne, amin a tengeralattjáróval nyomulunk. (Ez a kapcsolódási pont Virt bejegyzéséhez, mert ehhez a modhoz szerettem volna párbeszédeket, és kábé úgy képzeltem én is, mint a Project Dark Sky esetén) Ja, ez egyébként kapcsolatban lenne az Oblivion munkacímű moddal, ami ugye ki van dolgozva többé-kevésbbé, és a tengeralattjárós enklávésok is szerves részét képezik a sztorinak.
Ezután jött a végső ötlet, amiben összekombináltam a "legyünk az Enklávéval" fícsört a BG&E területén játszódó mod sztorijával, amit persze rendesen átalakítottam. Ebben nincs benne semmi a Katuval közösen tervezett modból, teljesen új ötletekre épül, szóval azt még akár ma is meg lehetne csinálni, de mint mondtam, túl nagyszabású, hogy így egyedül belefogjak. A Newcomerst már alapból úgy találtam ki, hogy egy egyedi, élvezhető, de viszonylag kisebb szabású mod legyen. Egyébként van egy jópár ötlet benne, amihez hasonló későbbi modokban vagy a Van Buren design dokumentációiban benne volt, de én ezektől függetlenül találtam ki anno.
Van még pár kisebb ötlet, amit mind a mai napig meg szeretnék valósítani, és nem is lenne nagy munka:
-5-6 missziós Katedrális Gyermekei FT kampány (ez kábé ki is van találva)
-"Menekülés Bakersfieldből" mod, amiben egy csapat ghoullal kell lelépnünk Necropolisból, amit mutánsok "ostromolnak" éppen
-egy olyan F2 mod, amiben egy kiborggal toljuk, akit AIM bocsátott útjára (lásd Fallout PnP Enclave kieg), és a Fo2 területének északi részén játszódna pár évvel a Kiválasztott küldetése előtt.

Szóval őszintén szólva nem tudom még, mit hoz a jövő, jelenleg a fő csapásirány persze a Newcomers. Örülnék, ha a Fo3-ig el tudnánk készülni vele, de hogy egyáltalán kész legyen ahhoz az kellene, hogy még csatlakozzanak egy páran.