A játék nem pusztán a lövöldözésről szólt volna, a stratégia, tervezés, taktikázás (esetleg visszavonulás) komoly szereppel bírt benne.
A terület zónákra lett volna osztva (Jagged Alliance-módra), és sok múlt azon, hogy a játékos melyik irányból hatol be az adott területre. Minden zóna sajátos környezeti adottságokkal, más-más ellenségekkel bírt volna, ami különböző technikát igényelt. A területeken elvégzett cselekmények hatással lettek volna a továbbiakra, például egy híd elpusztítása esetén a következő helyszínen kevesebb ellenség jönne, mivel elvágtuk az utánpótlási vonalukat. Az elfoglalt zónákat stabilizálni kellene, így kapnánk új fegyvereket, ellátmányt.
A csapatba összesen 16 karakter tartozott volna, ebből négyet kellene kiválasztani minden küldetés előtt. Ha valamelyik meghal, toborzással feltölthető a helye. A katonáink a jó öreg Fallout-rendszer szerint más-más fegyverekkel, képzettségekkel rendelkeznének, kapnánk traiteket, perkeket, XP-t, satöbbi.
Az egyjátékos mód mellett multi is lett volna a játékban, az alábbi játékmódokkal: team campaign, death match, capture the flag, assault, squad death match, squad capture the flag és squad assault.
Forrás