2011. szeptember 26., hétfő

Lonesome Road teszt

Véget ért hát a Courier utazása... Nézzük, hogy muzsikál a legújabb New Vegas DLC! (Aki még nem játszotta végig, az vigyázzon, mert ez nem holmi kedvcsináló, vagy áttekintés lesz, hanem lelövök néhány poént.)

Az alapfelállást nem boncolgatnám, ezzel szerintem mindenki tisztában van: egy rejtélyes Ulysses nevű fickó hívására érkezünk meg a Divide-ba, ahol valaki valamit jól elbaszott. Mindefelé sugárzás, romokban az egész vidék. Ulysses a játékost vádolja az itt történtekért. A feladat: eljutni a Divide szívébe és szembenézni vele. Ebben segítségünkre lesz az alapjátékból ismert eyebot, E-DE, aki kissé más formában ugyan, de itt is jelen van. (Egyúttal az ő múltjára is fény derül). Persze a Divide hemzseg az ellenségektől, leginkább ún. marked menekkel találkozhatunk, akik ghoullá változott légiós és NCR-katonák (egyébként a legelső falloutos koncepciókban szerepeltek hasonló lények, csak ott még bloodman néven futottak). Új ellenfelek még a tunnelerek, akiket a helyi sugárzás hozott létre. Tulajdonképpen a The Pittből ismert trogokra húztak rá egy új skint a készítők, amit elég olcsó megoldásnak tartok. Ránk tör még pár deathclaw is (pedig őket Ulysses szerint a tunnelek eléggé megfingatták), engem a DLC során leginkább a velük való harc izzasztott meg. Tehát akár hogy is nézzük, ez csak két új lény, ráadásul nem is teljesen újak, mert a marked menek kvázi csak piros ghoulok, akikre mindenféle tábla van felaggatva, a tunnelerekről meg már szóltam az előbb.
Új fegyverek terén szerencsére jobban teljesít a DLC, bár őszintén szólva én a gyors rakétavetőn kívül nem nagyon használtam egyiket se.

Maga a játékmenet nagyon lineáris, megyünk előre, robbantgatjuk a szanaszét heverő atomtölteteket, olvasgatjuk a háború előtti számítógép-bejegyzéseket, lőjük az ellenfeleket, miközben Ulysses néha mondja nekünk a hülyeségeit E-DE-n keresztül (az mondjuk poén, amikor Denver kutyáit kezdi el emlegetni, ez ugyebár Van Buren-es helyszín lett volna). Szép lassan fény derül a hely istentelen állapotának okára is, de ezt szerintem elég egyszerűen elintézik, a játkos idehozta Navarroból E-DE-t, akinek az audiobejegyzései aktiválták a bombákat, 'oszt jól van. Őszintén szólva én valami sokkal mélyebb dologra számítottam, ráadásul arról a bizonyos népről, aki Ulysses segédletével megvetette a lábát itt, semmi nem derül ki a játék során.

Szerencsére az általam már előre szidott amerikanizmus közel sem olyan domináns a DLC-ben, mint amire számítottam, Ulysses beszél össze-vissza, semmi nem jó neki, mert a Légió köcsög, NCR szar, a BoS rohadék, House egy geci, egyedül az a bizonyos új nép lett volna jó, ami a Divide-ot lakta, csak mi kipusztítottuk. Hogy miért lett volna jó, az nem derül ki. Tehát nem új Amerikát akar, hanem olyan új Amerikát, aminek semmi köze a régi zászlóhoz, de mégis van köze. Zavaros? Nekem is az, szóval inkább fegyverrel fojtottam bele a szót a hülyeség forrásába. Egyébként ezért külön piros pont a készítőknek, mert tényleg mi dönthetjük el a végén, hogy mi történjen. Ráküldhetjük az Ulysses által élesített rakétát a Légióra, NCR fő kereskedelmi vonalára (ő eredetileg ezt célozta meg vele), ill. mindkettőre, vagy egyikre sem. Az így elpusztított területeken a Mojavéra visszatérve új helyszínek nyílnak meg, ahol némi hirig és igen magas sugárzás fogad minket. Ulyssest egyébként életben is hagyhatjuk, ha nagyon akarjuk.

Ez eddgi szép és jó, de közel sem ilyen egyszerű a helyzet: a Lonesome Road (az eltalált atmoszféra ellenére) szerintem kimondottan unalmas lett (még annak ellenére is, hogy ez a legrövidebb DLC a New Vegashoz). Kábé kétféle ellenség váltakozik, a feladat meg csak annyi, hogy menj előre. Ráadásul a DLC mögött áló koncepcióval sem vagyok elégedett: annak idején azt mondták, hogy a New Vegas vége a Fo3-mal ellentétben nyílt lesz már alapból. Ehhez képest ebből semmi nem lett, a mostani események meg csak még jobban megkavarják a dolgokat, hiszen tulajdonképpen tönkretehetjük a rakétáinkkal mindkét felet, de a jövőt tekintve a Hoover-gátnál zajló csata jelentősége mit sem csökken. Ez így szerintem elég fals. Nem tudták megoldani a nyílt végződést, mert túlzottan átalakultak volna a dolgok a csata után? Ja, most így tényleg jobb, hogy a szart is kibombázzuk a két félből, de az égvilágon semmi sem változik a világban... (A potenciális két új helyszínt leszámítva.)

Na mindegy, sokak szerint meg ez volt a legjobb DLC, szóval lehet, hogy csak bennem van a hiba. Mindenesetre várjuk a Fallout 4-et! (A két jövőbeli DLC-t azért nem emlegettem, mert ne szórakozzunk már, hogy ez valami komoly dolog... Persze a Gun Runner-es cucc valamennyire érdekes lesz, de őszintén szólva még ahhoz sem éreztem túl nagy ingerenciát, hogy posztoljam az eddig megjelent képeket, infókat az új fegyverekeről.)