2011. május 24., kedd

A Fo3-as DLC-k áttekintése

A Fallout 3 és New Vegas DLC-iről konkrét véleményt eddig még nem igazán fogalmaztam meg az oldalon, de most a Honest Hearts kapcsán eljött az ideje egy kis áttekintésnek (a New Vegas kiegészítőiről legközelebb lesz szó).

A harmadik rész idején persze mindenki sírt, hogy ez az egész kiegészítősdi csak a pénzről szól (ez amúgy igaz), és eredetileg a Bethesda sem a legjobb módját választotta a DLC-k erejének reprezentálásául (gondolok itt az oblivionos lópáncélra). Ráadásul az első Fo3-as kieg, az Operation Anchorage nem is volt egy falrengető valami. Szerintem eddig ez a leggyengébb DLC a Mothership Zetával egyetemben. Nekem sokakkal ellentétben nem a bennük megjelenített világ Fallout-idegenségével van bajom, szerintem mind az Anchorage Front, mind az idegen anyahajó illeszkedett a Fo stílusához, hangulatához, egész egyszerűen csak más oldaláról közelítette meg azt. A legfőbb bajom a játékmenet pofátlan, Fallouthoz méltatlan linearitása, továbbá, hogy mindkét témából jóval többet is ki lehetett volna hozni. Az Anchorageben miért nem volt komolyabb össznépi hirig? A hegyekben, szakadékok felett való mászkálás még jó az elején, de utána elég ötlettelenné válik az egész. A Mothership Zeta még hamarabb unalomba fullad, csak az ufók által felszippantott emberek és az űrséta rázza fel kicsit a játékost, de ez utóbbit egy nagyon elpuskázott lehetőségnek tartom, sokkal többet kellet volna kihozni belőle. Persze a fentiek ellenére nem volt bűnrossz egyik sem, de a többi DLC jobban sikerült.

A The Pitt ugyan szintén lineáris volt, de legalább megadták a lehetőséget, hogy a játékos hatással legyen a sztori folyására, a háború utáni Pittsburgh pedig a Fallout történelmének egyik leglepusztultabb, legistentelenebb helyszíne, ami szintén emeli a játék hangulatát és a DLC fényét. A Steelyardban való gyűjtögetés, és a munkagépek tetejére való felmászás esetén a kilátás pedig különösen ütött. A Mad Max-lopás gladiátorjáték is jó volt, ellenben elég unalmas volt kétszer is végigküzdeni magunkat a felsővároson.

A Broken Steel számomra a legellentmondásosabb DLC. Kiválóan továbbgondolták, hogy mi történik a játék elég gyenge fősztorijának befejezte után. Az új mellékküldetések (pl. Aqua Cura) fenomenálisak, hangulatukat tekintve is teljesen rendben vannak. A főszál viszont egész egyszerűen botrányos! Számomra teljesen unalomba fulladt a tök gyenge enklávésok szecskázása, ráadásul az inventory is percenként megtelt a páncéljukkal (akár mennyire tápos is az ember, egész egyszerűen erőpáncélt nem szabad otthagyni :)) Az Adams Légibázis még talán tűrhető, de az összes többi helyszín egy kaptafára felépülő unalmas, fárasztó dungeon. A Satellite Facility (az első küldetésben jövünk ide) belseje egész egyszerűen botrányos.

A Point Lookoutot én mind a mai napig a legjobb DLC-nek tartom. Szerintem pont így kell kinézni egy jó Fallout-kiegészítőnek: új küldetések, új helyszínek, amelyek között szabadon utazhat az ember, akár az alapjátékban. A Point Lookout mocsara pedig bőven tartalmazott felfedeznivalót, szerintem messze ennek a DLC-nek a legjobb a szavatossága. Ugyan megértem, ha valakinek a kissé Morrowindre emlékeztető helyszín nem tetszett, de nekem maximálisan bejött, főleg a kőkeményen Lovecraft műveire utaló küldetések, karakterek. A kieg főszálának mondható küldetés fenomenális, tele van emlékezetes momentumokkal (pl. a beszívva a mocsárban kódorgás), és nagyon eltalált az a quest is, amikor a kínai kém után kell nyomoznunk. Amit talán hibaként rónék fel, hogy néhány karakter kissé lóg a levegőben (pl. az óriáskeréktől nem messze élő boltos ki a fenének árul egy lakatlan településen?), valamint azt, hogy irreálisan erősek bizonyos ellenfelek, fegyverek. Ne mondják már nekem, hogy egy szaros tribal vagy egy torz mocsári ember erősebb egy enklávésnál, valamint hogy a duplacsövű shotgun a játék egyik legtöbbet sebző fegyvere. Értem én, hogy ehhez a helyszínhez ilyen karakterek illettek, de ez akkor is nagyon gagyi, a Blizzard-féle játékokra emlékeztető megoldás, amikor pl. a Diabloban ugyanazok a koboldok voltak a játék elején és a vége felé is, csak ez utóbbiaknak más a színük és sokkal erősebbek. A Fallout-sorozat ezt a hibát sosem követte el, egészen eddig a DLC-ig.