Ez a német nyelvű mod méretét tekintve felülmúlt minden várakozást. Új terep, új fegyverek, 10 óra feletti játékidő. Nagyjából így lehetne röviden összefoglalni, hogy mit nyújt az Evil Forces.
Kalandjaink egy rejtélyes álommal kezdődnek (ez az ingame "álmodás" később is vissza fog térni, nekem egynémely régi FPS borultabb modjait idézi a megvalósítása), amelyben egy új helyre hívnak minket, ahol épp áll a bál az enklávénak köszönhetően. Miután összehaverkodtunk az ottaniakkal, megbíznak, hogy kutassunk fel egy expedíciót, amelynek nem rég veszett nyoma. Az út, amin el kell indulni, persze a föld alatt visz... Pár óra játék után (amelynek során felszecskázunk egy rakás enklávést, megküzdünk egy eleinte halhatatlan szupermutánssal, és még egy Vaultra is rábukkanunk) végre kiérünk az Iowa-béli Lawton romjaihoz. A játék innentől kezdve némileg veszít a linearitásából, tulajdonképpen szabadon kószálhatunk a vidéken, ám szinte minden felfedezhető helyhez kapcsolódik egy küldetés, szóval ez azért közel sem a Point Lookout/Old World Blues-szint. Lawton lakói egyébként alapvetően békés természetűek, de a környéken tenyésző raidereket ez mit sem érdekli. A cél természetesen az ő legyőzésük, ami után még lesz egy rövidebb kör odahaza a Washingtonban is (ez egyébként szerintem már fölösleges volt, de a végén legalább kapunk egy eléggé tápos házat). A sztori maga nem túl különleges, de teljesen korrekt, van benne árulás, orgyilkosság, minden, ami csak kell. Az már más kérdés, hogy aki nem tud németül, mennyit fog érteni belőle, mert a mod nyelve (és a persze a szinkron is, ami elsőre elég furán hat) német.
Van egy rakás új szörny (de igazából csak a színük lett más), pár új fegyver (ezeknek nem éppen falloutos a dízájnja, nem értem, hogy miért kell ezeket a CS-szagú fegyvereket nyomatni, egész egyszerűen nem illenek ebbe a játékba), új zenék (nem a megszokott Fallout-stílus, de generálják a hangulatot rendesen). Ami kellemes meglepetés volt nekem, hogy a quest markerek is stimmeltek, valamint buggal is csak egyszer találkoztam (amikor először elértem Lawtont, a főnök nem kezdte el a beszédét az istennek se).
A feladatok terén sincs sok változás az alapjátékhoz képest, talán csak az ugrálós részek, valamint néha a kapcsolók hatása csak bizonyos ideig tart, szóval gyorsan át kell menni az éppen megnyíló ajtón. A terep kidolgozottságára sincs (sok) panaszom, bár a külső helyszíneken azért látszik, hogy "csak" fanok munkája, néhol a kövek a levegőben repkednek, valamint túlzottan üres maradt egy-két rész. Maga a világtérkép kicsit becsapós amúgy, mivel egy nagyobb része csak felületesen van kidolgozva (a tavon túli rész), és ide elvileg el se lehet jönni (csak elvileg, mert némi úszással, trükközéssel kikerülhető a dolog, de nem sok értelme van). Egyébként az kicsit zavaró (és a linearitás érzetét is növeli), hogy sokszor láthatatlan falakkal zavarják a játékost a helyes irányba, ami egy külső helyszínnél eléggé kiábrándító.
Jó ötlet viszont, hogy a játék közben többször is láthatunk ingame videókat (pl. mesélnek valamit, vagy megmutatja a gép, hogy melyik ajtó nyílt ki).
Az eddigiek alapján ez egy kurva jó mod lenne, de akkor most jöjjön a fekete leves:
Az egész játék attól a hibától szenved, amit a legtöbb modnál tapasztalni, még pedig hogy valahogy nem áll össze koherens egésszé. Tolja az ember, de egy idő után már elveszíti az érdeklődését, mert ugyanolyan béna belső helyszínek ismétlődnek, vagy pedig olyan termek, amik jobban illenének egy (alsó)közép-kategóriás Half-Life EGY modba (például az a full sötét terem, ahol csöveken kell ugrálni). Ez egyébként főleg a játék első felére igaz, amikor kiérünk Lawtonba, kicsit felpörögnek a dolgok, de én egy idő után már alig bírtam elvánszorogni odáig.
Na de mindezt leszámítva ez összességében egy jó mod, a srácok rengeteg energiát fektettek bele, szóval érdemes kipróbálni, de ha már belekezdesz, Lawtonig ne hagyd abba, mert onnantól lesz csak igazán jó!
Itt a mod hivatalos oldala, ahonnan letölthetitek a legújabb, 1.4-es verziót.