2007. június 29., péntek

Newcomers: a mod világa

Mivel a történet durván 60 évvel a Fo1 előtt, és 28 évvel a III. Világháború után játszódik, a világ némileg el fog térni a Falloutokban megszokottaktól. Mivel az emberek még kábé ekkor jönnek elő a Vaultokból, olyan városok, mint NCR értelemszerűen nem lesznek. A világ legjelentősebb városa tulajdonképpen nem is egy hagyományos értelemben vett város lesz, hanem a pusztulatban létesített karavántábor, ahol a Vaultokból előmászott és a városokból előkerült túlélők gyülekeznek. A játék után innen áramlanak majd szét az emberek új városokat alapítani (Den, Redding, stb.). A Fallout 2-es városok közül nem sok lesz benne a játékban, mivel azok ekkor még nem is léteznek. Az egész világot némi Mad Max-feeling lengi be, az emberek félnek, tanácstalanok, nem tudják, mit hoz a jövő, fosztogatók garázdálkodnak az utakon, ésatöbbi. A fosztogatók jóval nagyobb szerepet kapnak, mint az eddigi részekben (jó kamu is volt, hogy Shady Sands meg Junktown fallal védekezik ellenük, aztán meg összeakadunk max 15-tel egy csomóban). A sugárzás is nagyobb szerepet kap, sokkal több radioaktív hely lesz, a Rad-X-et nagy becsben kell majd tartani. Mivel "alig" múlt még el a háború, több emberrel is találkozunk, akik még éltek akkor ("mi voltál a háború előtt?" "rendőr voltam, zsaru" -Mad Max 3). Sokkal több embernek van valamilyen betegsége (a Fo Biblia írja is, hogy az első generáció a háború után hamar elhullott, na EZ az első generáció), és több régi betegség is felüti a fejét, például a lepra (küldetés: kísérletezzük ki az ellenszerét). Több lesz a ghoul, és nem lesznek szeparálva a többi "normális" embertől, mint a Fo1-2-ben, hanem természetes lesz a jelenlétük. A városok között semmiféle kapcsolat nincs, nem is tudnak egymásról. A világkép jóval sötétebb (persze a morbid humor megmarad), tulajdonképpen még csak ekkor kezdődik el a Nagy Kataklizma utáni élet.