2007. június 27., szerda
Newcomers: történet
Itt van néhány kép a modból!
A mod történetének, világának a Fallout 1-2-n kívül alapjául szolgál a Fallout PnP Enklávés kiegészítője, rengeteg dolgot ebből vettem át, azonban aki olvasta (néhány fejezete magyarul is elérhető az MPO-n), észlelhetett néhány furcsaságot. Például a szabálykönyv szerint 2105-ben húzzák fel Navarrot, holott a Fo2-ben a San Fransisco-i BoS-őr szerint pár éve került csak elő az Enklávé a kontinensen. Vagy egy másik példa: a szabálykönyvben azt írják, hogy a Sierra Katonai Raktárat azért nem tudja kihasználni az Enklávé, mert túl közel van Broken Hills. Ezt egy 2159-es bejegyzésben lehet olvasni, amikor még Broken Hills nem is létezett! Valamint a mod indulásakor (2105) az Enklávé még nem rendelkezik vertibirdekkel és fejlesztett erőpáncéllal, amiket én mindenképpen szeretnék a modban tudni, és valószínűleg benne is lesznek (a vertibirdek tuti). Szóval a mod nagyjából illeszkedik a Fo2 és az Enklávés kieg világához, csak néhány változás lesz benne ezekhez képest, amiket feljebb említettem.
2105-ben az Enklávé kiküld egy vertibirdet a következő feladattal: létesítsenek a szárazföldön egy bázist, és gyűjtsenek információkat a környékről. A bázis helye a Poszeidon-Olaj Atomreaktor (ez is benne van a Fo2-ben és az Enklávés szabálykönyvben). A vertibird elmegy, és semmi hír nem érkezik felőle. Az Enklávé kiküld még egy csapatot, amibe a karakter is tartozik. Kalifornia partjaihoz érve egyszer csak a pilóta megőrül (nem tudni mitől, majd kiderül!), és a gép a tengerbe zuhan. Ahogy felevickélenk a katonák a felszínre, motorcsónakos maszkos ürgék összefogdossák őket, csak a karakter menekül meg. A játék a tengerparton kezdődik, ahol ott áll a játékos egy szál PIP-boyba öltözve. A feladat adott: felvenni a kapcsolatot az előző csapat esetleges túlélőivel, felkutatni a te csapatod esetleges túlélőit, és visszajutni Hidropoliszba. Mindehhez segítség, hogy a PIP-boyodban benne van néhány Vault és más háború előtti létesítmény koordinátája, ahonnan esetleg felszerelést és információkat kaphatsz. Történik mindez nagyjából 60 évvel a Fallout első része előtt É-Kaliforniában. A játék sztorija, a városok egyébként teljesen ki van dolgozva, papíron már készen van minden. A főtörténet sokkal nagyobb szerepet kap, mint az eddigi részekben, de nem kell megijedni, nem valami lineáris szar lesz, de legalább néhány csavart beleépítettem. A szabadság ugyanakkora, mint eddig. A világ sajátságairól, a játékmenetről holnap írok.