Mint már utaltam rá, egy t.c. mod elkészítése nem kevés munka, szóval egyedül nem hinném, hogy be tudnám fejezni. A továbbiakban arról lesz szó, hogy milyen emberek lennének jó, ha csatlakoznának.
- mapper: nem nehéz kitalálni, ő készíti a pályákat. Mivel a Fo 2D-s program, a mapper kezelése nem igényel túl nagy hozzáértést. A hivatalos pályaszerkesztő kissé átláthatatlan, a tereptárgyak teljesen véletlenszerűen követik egymást, elsőre nehéz bármit is megtalálni, de néhány nap tökölés után nagyjából rögzül, hogy mi hol van, és már nem kell végigzongorázni az egész "kínálatot", ha mondjuk egy fát szeretnénk lerakni. Még ami egy kissé baszakodós rész, az a különféle "block hex"-ek lerakása. Ezek arra jók, hogy a tereptárgyakba ne lehessen belegyalogolni. Szóval nem kell különösebb tudás ehhez a munkához, ha ma elkezded tanulni, holnapután már jelentkezhetsz is segíteni :). Igazából az a lényeg, hogy jól kell ismerni az eddigi Falloutokat, hogy tudd, mi mindent lehet megcsinálni. Aki most ezt olvassa, vélhetően már legalább százszor végigtolta oda-vissza az összes részt, szóval ezzel nem lenne gond :).
- scripter: a Fallout alapja a scriptelés, ezzel állnak össze a pályák, ennek segítségével készíted a párbeszédeket, a küldetéseket, stb. Ez kissé bonyolult, de ha egyszer komolyan elkezded, hamar belejössz, mint szűzlány a b@szásba. A C++ ismeret előny, ha már foglalkoztál ilyesmi programmal, hamarabb átlátod a dolgokat.
- grafikus: az, hogy hány új karaktertípus, tereptárgy lesz a modban, erősen annak lesz függvénye, hogy segít-e valami jóembör, aki némi grafikus-ismerettel rendelkezik. No persze nem várom el, hogy Blizzard-minőségű videókat kreáljon. Igazából nem is tervezek a modba az intrónál (állóképek) bonyolultabb videót, de ha másban nem is, ebben feltétlen segítenie kell valakinek, mert EHHEZ tényleg nem értek. Új talking headek nem hinném, hogy lesznek, ha csak nem áll be valami profi garfikus. Ami még fontos, az a Tacticses tereptárgyakátimprotálása, valamint az új tárgyak képeinek Fo-kompatibilissá tétele. Ezekhez nem kell semmiféle háttértudás, néhány egyszerű program kezelését kell csak megtanulni. Ha senki nem áll be, a legszükségesebbeket én is megcsinálom, de akkor nem lesz túl sok új tereptárgy, arra számítsatok. Szóval jó lenne, ha segítene valaki, ráadásul ehhez (Tacticses cuccok átimportálása) kell a legkevesebb tudás. Persze nem utasítom vissza azt se, ha Blizzard grafikusa jelentkezik!
- tesztelő: ez még a jövő zenéje.
- szövegíró: na, erre nem nagyon lesz szükség, maximum, ha alkotói válságba kerülök, akkor meg majd szólok.
- fordító: igen, szeretnék ánglius verziót is, erre feltétlen szükség lesz, de mondjuk még nem ma. Előbb legyen kész magyarul.
Mint már említettem, a mod sztorija és a városok jelentős része ki van találva, ki van dolgozva, szóval köszi, de ne küldjetek nekem komplett kalandötleteket, meg olyanokat, hogy "legyen benne Budapest!", valamint "lehessen má' deathclaw-val is lenni". Persze ha valakinek valami jó kis karakterötlete, spec. encouter ötlete van, ami beleilleszthető a modba, azt küldheti nyugodtan. De azért teljes várost ne küldj, csak ha el is készíted :).
Ja, és természetesen nem muszáj csak egy valamit csinálnia egy embernek, amellett, hogy pályát szerkesztesz, nyugodtan csinálhatsz új tereptárgyakat is, vagy amihez kedved van, és használható a modhoz. Természetesen aki csatlakozik, annak elmondom a teljes sztorit (mondjuk máshogy nehezen is menne), és az ötleteit beleveszem a modba, de mint mondtam, tkp. már kész van "papíron" az egész. De ha valaki tényleg segít, és a sztorira is jó ötletei vannak, természetesen nem zárkózom el némi változtatástól.
No, editálásra fel!