probléma lehetne, hogy alig van pár fegyver, de ami van, az legalább jó, én kábé 4-5- fegyvert használtam az egész játék során. Egyébként nem tudom, miért nem lehetett megtartani az eredeti Bizonyára többen játszottatok már ezzel a Fallout 2 alá írt total conversion moddal, aki meg nem, az meg már úgysem fog, ha elolvassa, amit írtam :). Na jó, nem, teljesen korrekt(?) kiegészítő ez. De miről is van szó? A készítők úgy gondolták, létrehoznak egy Fallout modot, ami a netes szerepjátékokra hajaz, így sztori igazából nincs is, egy zsoldos bőrébe bújva kell különféle missziókat megoldani pusztaság-szerte. Aki nem ismeri, most joggal kérdezi, hogy miért nem kezdek el áradozni, hogy ez mekkora királyság, ez kell az ecceri' Fallout-fannak. AlapvetrőféleFo2 tárgyait (nyerő csapaton ne változtass). A játék tulajdonképpen annyiból áll, hogy a játékos végigcsinál egy irtóhelyet, eladja a városban az összeguberált tárgyakat (nem is jó szó a karakterre, hogy zsoldos, inkább egy guberáló). Irtóhelyek? A városokon kívüli helyszínek (kábé így néznek ki: egy épület, hozzá egy rakás ellenség, a mellette lévő városban kapunk hozzájuk küldetéseket), "lakosai" újratermelődnek, miután kimentünk. Ez csak azért szopás, mivel az emberfia nem tudja azt megcsinálni, hogy mondjuk kinyír 3-at, gyógyul, visszajön, megint 3 stb.. Mondjuk ez még nem lenne baj, legalább a nehézséggel nincs gond. De mi történik, amikor (millió visszatöltés után) megcsinálunk egy irtóhelyet? Természetesen felmarkoljuk a cuccot, irány a város, majd vissza még egy körre (mivel a többi helyszín még túl nehéz). A második kör már jóval könnyebb. Oké, jöhet a harmadik menet! Na, állítom, negyedik menet már nem lesz egy huzamban, mert mindenki megunja. Hogyan lehetne ezen segíteni? Mászkáljunk a világtérképen! Csakhogy ott meg a gép a te szintedhez méri az ellenfeleket, és így meg van kábé 3-4-féle találkozás, azok ismétlődnek. A városok meg teljesen élettelenek, semmi nincs bennük, csak pár töltelék figura. A játék eleje kifejezetten gyilkos, ha nem tetted elsődlegessé valamelyik közelharci képességet. Mondjuk ha már összeguberálsz egy géppityura valót, onnantól lehet végigcsinálni az első írtóhelyet milliószor (egy gekkókkal teli ház). Néhány szint után jöhet a következő város, és a hozzá tartozó irtóhely...milliószor :(. Az a baj igazából a moddal, hogy oké, nincs történet, oké, csak az irtásról szól, de mindezt sokkal élvezhetőbbé lehetett volna tenni még néhány helyszínnel és több tencounterfajátval. Később persze egyre erősebbé válsz, lesz pénzed is, cuccod is, de onnantól kezdve meg már megunod, hiszen simán legyőzöl bárkit. Másik dolog, a mi nagyon zavaró, hogy a pályák tele vannak szerkesztési hibákkal, több helyen át lehet menni a falakon, satöbbi. Ezek nagyon illúzió rombolóak tudnak lenni. Az egyetlen map, ami még elmegy, az Acél Testvériség bázisa, itt viszont rohadt idegesítő, hogy nem lehet lemenni a lifttel. Én legalábbis végig azt hittem, hogy majd ikszedik szinten lemehetek, de nem. Ez csak azért rossz, mert így tkp. már a játék legelején elmehetsz bármelyik helyszínre, és semmi újat nem tud mutatni egy idő után a mod. Ja, egyébként van hozzá egy Black Market nevű kieg, ezt érdemes felrakni, mert legalább lesz egy boltos, akinek van állandóan pénze.
Huhh, jól lehúztam ezt a Wasteland Mercet, de minden hátránya ellenére van egy hatalmas előnye, amiért minden Fallout-fannak figyelmébe ajánlom: körökre osztottság, S.P.E.C.I.A.L., Fallout-feeling! És a lényeg ezekben van. Lehet, hogy nem ér fel a régi Falloutokkal (na, hát AZ biztos), de a készítő célja érezhetően nem is ez volt. Jó kis harcok, de nem szabad kifulladásig tolni, mert megunod. Ja, és legalább nem olyan könnyű, mint az alapjáték.
Egyébként nem menekültök, jön a Wasteland Merc 2 leírás!